Siem-Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Soof&Marleen - WaarBenJij.nu Siem-Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Soof&Marleen - WaarBenJij.nu

Siem-Reap

Door: Xavier & Marleen

Blijf op de hoogte en volg Soof&Marleen

02 Augustus 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Wat gaat de tijd snel, we zijn alweer over de helft van ons avontuur! En een avontuur is het zeker!

Zaterdagmorgen met de mini-ven naar Mondulkiri, was een fijne reis. (Vergeleken met de andere,haha) Daar met de scooter naar Nature Lodge gegaan, dat is een eco-park bij de jungle en tussen de bergen. (Gelijk een paar graden frisser). We hadden een lief bungalowtje voor 2 nachten.

De volgende dag zouden we vroeg op pad gaan, maar werd laat! (Als ze hier 08:30 zeggen kun je er zeker een uur bij rekenen). Eerst een uurtje door de jungle gelopen, naar de plek waar de olifanten op ons wachten. We waren met een klein groepje, dus dat was fijn, iedereen kon op de olifant. Alleen dat fijne was voor een kwartiertje, want we hebben er 3-daagse spierpijn aan overgehouden, haha! Na een zwempauze bij de waterval en de olifanten gewassen waren, weer 2 uur terug op de rug. (Zonder zadel)!

Toen we terug kwamen, wachten er een leuke verrassing op ons in het huisje, een spin en niet zo een kleintje ook. Marleen natuurlijk helemaal hysterisch en Sophie kon hem niet alleen pakken. De jungleman was onze hero!

Maandagochtend zijn we met de mini-ven doorgegaan naar Kratie. Waar we 3 nachten hebben geslapen bij het Heng Heng guesthouse!

Dinsdag een scooter gehuurd en vroeg op pad gegaan om de Irawaddy dolfijnen te spotten. (Zijn dolfijnen die hier heel zeldzaam zijn en op uitsterven staan, leven in zoetwater). Voor de rest de omgeving bekeken, was heerlijk op de scooter, alleen 's avonds dachten we daar anders over.. We zagen zo rood als een tomaat, haha!

Woensdag met een bootje naar de overkant gegaan, waar we fietsen hebben gehuurd. Route van 9 km, 1 km gefietst en 8 km door de modder geploegerd. -_-

Donderdag met de mini-ven naar Siem Reap vertrokken, zou een reis van 6 uur zijn, maar werd 9 uur. 14 zitplaatsen, maar gingen 30 mensen mee, haha!

We slapen nu 4 nachten bij My Home met Sophie haar tante en nichtjes, de afgelopen dagen naar het tempelcomplex geweest!

Maandagochtend worden we om 06:20 opgepikt door de tuktuk om dan met de boot naar Battambang te gaan.

Fijn weekend!!

Liefs van ons.

• 02 Augustus 2014 - 23:31

JGMA:

Wat een belevenissen! Leuk dat jullie dit allemaal meemaken, hoewel het soms ook wel afzien is...
    Geniet ervan, doen wij het hier van jullie verhalen! Fijne week gewenst,

Ps En gelukkig zat je bij de olifant een beetje vooraan en niet op z'n billen ;)

Liefs van ome Jac en tante Gerdien

• 03 Augustus 2014 - 14:42

Juliette:

Deze verhalen zijn heeeel leuk om te lezen erg grappig. Ik zie jullie al helemaal voor me bezig hahaha met die spin bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zonder te gillen hè? Gewoon beheerst zachtjes een klein paniekaanvalletje.
    Jullie maken wat mee hahahaha

liefs Juliëtte